onsdag 1. desember 2010

Fuck Janteloven !


I dag slo det meg at Janteloven er på vei ut. Her på kontoret har vi vedtatt at den ikke er like populær lenger. Av og til holder jeg eller min kollega Eva foredrag. Særlig om kvinnelig grunderskap og egen historie som etablerer av flere virksomheter. Den siste plakaten uansett foredrag er "Fuck Janteloven".

For de som ikke vet hva denne loven sier; her er den ordrett fra Aksel Sandemose:

1. Du skal ikke tro at du er noe
2. Du skal ikke tro at du er like mye verd som oss.
3. Du skal ikke tro at du er klokere enn oss.
4. Du skal ikke innbille deg at du er bedre enn oss.
5. Du skal ikke tro at du vet mer enn oss.
6. Du skal ikke tro at du er mer enn oss.
7. Du skal ikke tro at du duger til noe.
8. Du skal ikke le av oss.
9. Du skal ikke tro at noen bryr seg om deg!
10. Du skal ikke tro at du kan lære oss noe!
Aksel SANDEMOSE 1899—1965

Det kan jo hende også at denne Janteloven er mest til bruk for eget sinn? For opplevelsen av at den er tatt av plakaten kan jeg forklare med at ALLE jeg møter om dagen er mer enn interessert i å hjelpe. Hallelujahh! Det gir så vanvittig mye energi! Energi som igjen kan pøses ut på omverdenen. La det åndelige vokse i oss. Vi er store! Jeg skal huske det for alltid og være den som foreslår å hjelpe andre.


Her er en revidert Anti Jantelov
Synes den er så bra der i sin grønne ramme:




med ønske om å hjelpe,
Gry

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar