fredag 3. desember 2010

Skaff deg en ordentlig jobb!

Min kollega Eva er like mange år som meg. Altså 46. Det betyr ikke at hun slutter å være barn i hennes mors øyne... Else er tross alt 80...! Det bobler i magen av latter når Eva forteller om sin mor. Det er med litt oppgitt mine hun forteller historier. Jeg kan til og med SE på ansiktet til Eva når det er mor som ringer. Hun får en helt spesiell mine. Svarer ofte med enstavelsesord og avslutter nesten alltid samtalen med at hun ringer henne når det passer bedre... Jeg tenker at hun kan være glad for at hun fremdeles har en mor! Mødre skal man verdsette så lenge de lever. Jeg vet det og savner min mor som kunne komme med de mest urimelige, håpløse og utdaterte uttalelser. Men hun er ikke her lenger!

Uansett; Else stuller og steller og vil sine barn vel. Hun er et fantastisk varmt menneske. Jeg adopterer henne gjerne som en reservemor. Her forleden ga hun Eva årets moderlige råd: Eva, nå er det på tide at du skaffer deg en ordentlig jobb! Når det er sagt synes jeg Eva gjør en glimrende jobb og håper at hun ALDRI vurderer en ornt'li en :-)

Eva Superselger

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar